התקשרו אלינו 2021*

טיפול תקופתי לרכב

טיפול תקופתי לרכב מהווה את הדרך המושלמת לבדוק את מצב הרכב ולאתר כל בעיה הרבה לפני שהיא תאיים על ביטחונכם או תגרור הוצאות כבדות. למרות שרובינו מעדיפים לדחות את הטיפולים עד לרגע האחרון, כדאי להבין שהקפדה על טיפולים בזמן היא המפתח לשמירה על ערכו של הרכב.  בעלי רכב? את המאמר הבא אתם לא רוצים להחמיץ.

מתי צריך להתחיל ולבדוק – רכבים חדשים ורכבים משומשים

אם רכשתם לאחרונה רכב חדש, הרי שהדרך הטובה ביותר היא לעקוב אחר ההוראות שמצוינות בספר היצרן. לכל יצרן יש תאריך או מספר קילומטרים שונה שבו הוא מדגיש שיש לבדוק את תקינות המערכות, כך שאין ממש שיקול דעת בעניין. עבור רכבים אשר לא נרכשים מהיצרן (רכבים מיד שנייה), חשוב להמשיך את הנוהל אשר התגבש בספר הטיפולים המקורי. במידה וספר הטיפולים לא עומד לרשותכם, הרי שטיפול מדי 15,000 קילומטרים יכול לשמש אתכם ככלל אצבע שימושי.

טיפ: טיפול תקופתי ברכב יכול להוביל לחיסכון משמעותי בדלק.

 מדוע צריך לבצע טיפול תקופתי ומה עושים בכל טיפול

ההיגיון העיקרי אשר עומד מסביב  לבדיקות השונות הינו לבדוק את מצב החלקים השונים של הרכב לאור הבלאי המצטבר וההתיישנות שנוצרת בעקבות שימוש תכוף. כל חלקי הרכב מועדים לשחיקה וגם אם לא מצוין באופן מפורש, לכל מערכת ברכב יש תאריך תפוגה. בבדיקה תקופתית שמים דגש על רמות השחיקה של האביזרים השונים ואפשרות השימוש בהם לפרק זמן נוסף.

בטיחות

בדיקה של מצב הצמיגים, הבלמים והרצועות השונות – והיתכנות תפקודם עקב המפגש התכוף עם האספלט המקומי. באופן האופרטיבי, שמים לב לאיכות של רפידות הבלמים ומצמצמים את הסכנה של קריעת הרצועות בזמן הנהיגה.

שמן ומים

בכל בדיקה תקופתית, שמים לב למצב השמן במנוע ולדרגת הבהירות שלו. כדי לקבל אינדיקציה אודות מצב המנוע, בודקים את מצב השסתומים ומחליפים אותם במידת הצורך. במהלך הבדיקה בודקים את נוזלי הקירור של המנוע – את הימצאותם ברמה מספקת ואת היעילות שלהם.

מערכת החשמל

בדיקת איכות המצבר ותפקוד הנורות השונות הם אחד החלקים החשובים בתהליך הבדיקה ומאפשרים לנו לקבל אינדיקציה לתפקודה של המערכת החשמלית כולה. ברוב המקרים, בודקים גם את הולכת החשמל למצת, כאשר לעיתים יש צורך בהחלפת הפלאגים.

מערכת ההיגוי וההנעה

בדיקה של מצב הגיר הוא אחד התהליכים המרכזיים, ואפשרות לאתר די בקלות בעיות אשר עלולות להופיע בהמשך הדרך. גם מערכת ההיגוי נבדקת במהלך בדיקה, על מנת לראות שאכן אין נטייה של הרכב לאחד הצדדים וכי האיזון בין הגלגלים נשמר באופן מושלם.

טיפ חשוב: אם אתם בתהליכים של השכרת רכב בארץ או השכרת רכב בחו”ל חשוב שתדעו שהטיפול התקופתי נעשה על ידי חברת ההשכרה ואין לכם אחריות על הנושא.

טיפול אצל מוסך היבואן מול טיפול אצל מוסך רגיל

בטיפול שכזה אין דגש על החלפת חלפים ייחודיים אלא יותר על החלפת השמנים והמים ובדיקת המערכות הכלליות. משום כך, במרבית הבדיקות לא יהיה כל שוני בין מוסך של חברה לבין מוסך (אמין) פרטי. עם זאת , למוסך של יבואן תהיה אפשרות אנליזה איכותית יותר ברכבים חדשים אשר מתבססים על מערכת חשמלית מורכבת. מוסכי היבואן מאפשרים קריאה נוחה של חיישני הרכב ומעניקים ראייה ברורה יותר של המצב המכני של רכבים מתקדמים.

כיצד כל זה מגיע לידי ביטוי במחיר

טיפול אצל מוסך מורשה בדרך כלל יגרום לתהליך להיות מעט יקר יותר. טיפול שכזה נע בין 1000-400 שקלים ויכול לעלות על הסכום הזה והכל תלוי רבות בסוג הדיאגנוסטיקה, באיכות השמנים ובשנת הרכב. באופן עקרוני, הקפדה על טיפול תקופתי עשויה לחסוך לכם לא מעט כסף עבור טיפול בגורם הבעיה ולחסוך בהחלפה של חלקים יקרים בהמשך הדרך.