036557418
התקשרו אלינו 2021*

בדיקות שיש לבצע לפני השכרת רכב

אנחנו בסאן קאר מאמינים בשירות ללא פשרות ובהנגשת המידע ללקוח בזמן תהליך השכרת רכב. לכן, אספנו עבורכם את כל המידע על תהליך ההשכרה. לכם רק נותר להדק חגורות ולצאת לדרך.

כאשר הישראלי הממוצע מעוניין לשכור רכב, הוא בדרך כלל ניגש אל סוכנות השכרת הרכב הראשונה שנקרית בדרכו. שיחה קצרה עם נציג המכירות, חתימה על טפסים, תשלום – והנה הוא כבר בתוך הרכב השכור, נוסע לדרכו.

זו הדרך הנפוצה, אבל היא לא הדרך היעילה. אנחנו אמנם נוטים להיות קצרי רוח ולמהר בתחומים רבים בחיינו; אבל כאשר מדובר בנושא השכרת רכב, כדאי דווקא לאזור סבלנות, להקדיש את הזמן ולערוך מספר בדיקות חשובות שיכולות למנוע עוגמת נפש רבה.

מה אתם בעצם צריכים?

אם אתם מתעניינים בנושא של השכרת רכב בארץ משום שאתם צריכים רכב לתקופה קצרה מאוד, מדובר בהחלטה שונה לחלוטין מאשר שכירת רכב לטווח ארוך. יש גם הבדל משמעותי במחירים של השכרת רכבים בתלות במאפיינים שלהם (למשל רכב אוטומטי לעומת ידני, לנסיעה בשטח או בכביש) וכן הלאה.

כלומר, ראשית עליכם להגדיר מהם הצרכים שלכם, להבין מהו התקציב העומד לרשותכם ומה סדר הגודל של המחירים.

אילו שירותים מוצעים לכם?

אל תמהרו לחתום על הסכם השכרת רכב לפני שבדקתם מה מגיע לכם במסגרתו ועל מה בדיוק אתם משלמים. יש מקומות שיחייבו אתכם על תוספת של כיסא לתינוק, לעומת כאלה שלא. במקומות אחרים תוכלו לשכור מכשירי ניווט לווייניים או עזרים אחרים שישפרו את חוויית הנהיגה שלכם. ומה קורה במקרה של תאונה, חס וחלילה – האם ברור למי לפנות, והאם יש מי שיגיע אל המקום כדי לעזור לכם? האם כל שירות שהסכמתם לקבל באמת נחוץ לכם?

כל השירותים הללו ואחרים עשויים לעלות כסף ועשויים להינתן ללא תשלום, אולם הדבר החשוב ביותר הוא להבין מה אתם מקבלים.

מומלץ לקרוא: כל הדברים שאתם חייבים לדעת על ביטוח רכב

בדיקת המכונית עצמה

אנשים רבים נוטים להעיף מבט ברכב ולהסיק ממנו מסקנות, אולם אל תסתכלו במכונית אלא במה שיש בה. אל תלכו שולל אחר ברק וניקיון חיצוני, משום שהם עשויים להסוות פגמים פנימיים בעייתיים. התבוננו ברכב בעיניים ביקורתיות, חפשו נזילות, חלודה, סימנים שמעידים על כך שהרכב עבר תאונה (כגון פגוש שנראה חדש ביחס לרכב ומעיד על כך שהותקן רק לאחרונה, או תיקוני צבע בולטים) וכדומה. כל פגם שאתם רואים – צלמו אותו וציינו בפני נציג המכירות כדי שיתועד שהוא איננו באשמתכם.

אם סוכנות השכרת הרכב מאפשרת זאת, צאו לנסיעת מבחן קצרה, האזינו למנוע, בדקו את יעילותה של מערכת הבלמים, התרשמו מן המיזוג ברכב וממערכת השמע המותקנת בו. בקשו לראות את היסטוריית הטיפולים של הרכב וחפשו תוצאות בדיקה של מצבר תקין או פליטת גזים. ודאו גם שקיימים ברכב משולש אזהרה וגלגל רזרבי, על כל צרה שלא תבוא.

סיכום וקבלת הרכב

חשוב מאוד לוודא כי הרכב שבסופו של דבר קיבלתם הוא אכן הרכב שעליו סיכמתם מראש. בדקו האם קיבלתם את כל התוספות שביקשתם וששום דבר לא חסר. באופן כללי ככל שתשקיעו יותר זמן בבדיקות המקדימות, כך תיהנו יותר מן הרכב שקיבלתם.