036557418
התקשרו אלינו 2021*

ביטוח רכבי יוקרה

ענף ביטוחי הרכב, מכיל לא מעט סוגי ביטוחים שונים, כשבניהם גם ביטוח רכבי יוקרה. סוג ביטוח זה, מאפשר לבטח באופן מקיף רכבים שהושקע בהם הון גבוה, ומפאת הסיכון, יש צורך לבטח אותם באופן ייחודי. בדרך כלל מדובר ברכבים שעלותם עולה על סך של 300,000, ואינם מוגדרים תחת קטגוריית רכבי אספנות. נוסף לכך, הביטוח יחול על רכבי יוקרה שבהם נעשה שימוש באופן שוטף, ולא ברכבים שנרכשו להשקעה.

ביטוח הרכב

לרכבי יוקרה יש סיכון גבוה יותר להיגנב או להינזק, ובמהלך תאונה או גרימת נזק, עלויות התיקון עשויות להיות גבוהות מרכבים פרטיים, לכן חשוב לבטח את הרכבים הללו בביטוח המותאם עבורם. לרוב, עלות ביטוח זה תהיה יקרה יותר מביטוח לרכבים פרטיים וזאת בשל הסיכונים הנלווים לאחזקת רכבי יוקרה. מלבד זאת, חלקי החילוף של הרכבים הללו, מאופיינים במחירים גבוהים, ורובם מיובאים מחו”ל, כך שלא ניתן למצוא אותם בארץ.

החוק בישראל אינו מאפשר לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה. יחד עם זה, לאנשים שברשותם רכבי יוקרה, מומלץ להרחיב את הביטוח הסטנדרטי בכדי לשמור על רכבם באופן המיטבי. היעדר ביטוח לרכבי יוקרה עלול להיות יקר במיוחד בעבור בעלי הרכב במקרים של תאונות או נזקים, זאת בשל עלויות חלקי החילוף.

יש כמה דברים שחובה לדעת על ביטוח הרכב, לפני שחותמים על העסקה. תחילה, וודאו מה כולל הביטוח ומה גובה ההשתתפות העצמית. כמו כן, חשוב לדעת מהו ההסדר במידה והרכב נגנב או ניזוק באופן שלא מאפשר להשתמש בו. יתרה מזאת, בררו מראש את צורת התשלום ואת הכיסוי שיינתן לכם במידה ותזדקקו לו. נוסף לכך, חשוב לקחת בחשבון שישנם מאפיינים שונים לנהגים להם ניתנת האפשרות לבטח את רכב היוקרה שברשותם, לכן מוטב לברר את הנהלים מול סוכנות הביטוח ולוודא שאתם עומדים בתנאים הנחוצים (גיל מינימלי, שימוש שוטף ברכב וכו’)

מה מבדיל בין ביטוח לרכב פרטי לבין ביטוח לרכב יוקרה?

יש כמה וכמה אלמנטים שמבדילים בין ביטוח לרכב פרטי, לרבות השכרת רכב, לבין ביטוח רכב יוקרה. ראשית, ישנם תנאים שונים לרכישת ביטוח רכבי יוקרה, ועל הנהג לעמוד בתנאים הללו. שכן, התנאים מחמירים יותר מתנאים לביטוח רכבים פרטיים. כמו כן, מעבר למחירו של הביטוח, בעל הרכב יצטרך לשלם פרמיה גבוהה יותר במידה וירצה להוסיף לביטוח נהגים צעירים. נוסף לכך, ההשתתפות העצמית תהיה אף היא גבוהה יותר בהשוואה לרכב פרטי. יתרה מזאת, בתהליך ביטוח רכבי היוקרה, ישנם אלמנטים שונים שנלקחים בחשבון, כדוגמת מקום החנייה של הרכב (חנייה באזור פתוח או בחנייה פרטית וסגורה), מקום מגוריו של בעל הרכב ועוד.

 

נהיגה ללא ביטוח היא עבירה על החוק, אך למחזיקי רכבי יוקרה, מוטב להרחיב את הפוליסה לביטוח מתאים, זאת בכדי לשמור על הרכב. כיאה לרכב יוקרה, גם מחיר הפוליסה יהיה יוקרתי, זאת בשל חומרי החילוף היקרים והסיכון הגבוה באחזקת רכב מסוג זה. בכל מקרה, מומלץ לבטח את הרכב באופן המיטבי ולהעריך את שוויו (בייחוד אם נרכש מחו”ל ואין דרך לדעת באופן וודאי את עברו). בררו מול חברת הביטוח מה כוללת הצעת המחיר וסגרו את העסקה המשתלמת ביותר בעבורכם.