036557418
התקשרו אלינו 2021*

נורות אזהרה ברכב

אחד הדברים שחשוב להכיר, הוא נורות האזהרה ברכב. מדוב בנורות שנמצאות בלוח המחוונים ונדלקות בכדי להזהיר אתכם מבעיה או כשל שקיימים ברכב. לכל אחת מנורות האזהרה יש צבע ייחודי ומשמעות שונה, כך שהן מסמלות ליקויים ותקלות מסוגים שונים.

4 צבעים, 4 קבוצות

לנורות האזהרה קיימים 4 צבעים שונים. הנורות הכחולות והירוקות הן נורות שמעניקות לנו מידע בנוגע למערכות השונות של הרכב (למשל: לחיצה על דוושת הבלם). הנורות הכתומות או הצהובות (תלוי ברכב שלכם), מתריעות בפנינו על ליקוי המצוי ברכב שאינו דורש טיפול מידי (יחד עם זאת, יש לטפל בבעיה ברגע שמתאפשר, למשל כמו לחץ אוויר שאינו תקין בצמיגים) ואילו הנורות האדומות מתריעות על תקלה חמורה ברכב, עד לכדי הפסקת נסיעה וטיפול מידי בליקויים (למשל תקלה בבלמים או דלתות פתוחות). בין אם מדובר בנסיעה ברכב פרטי או בהשכרת רכב בארץ, חשוב להכיר את משמעותן של נורות האזהרה ולדעת כיצד לפעול במידה ונורות מסוימות נדלקות.

נורות אזהרה כחולות

טמפרטורת מנוע קרה –  נורה זו מופיעה בימי החורף או בהתנעה ראשונית והיא מציינת שהמנוע עדיין קר, כלומר מי הקירור אינם נמצאים בטמפ’ הרלוונטית.

מנורת טמפרטורת מנוע קר

אורות גבוהים- כשנורה זו דלוקה, היא למעשה מסמנת לנו שאנו נוהגים עם אורות גבוהים. ייתכן והאורות הללו מפריעים לתנועה הסדיקה בכביש, לכן חשוב לזכור לכבות את האורות הגבוהים  ברגע שמופיע מולנו הולך רגל, רכב וכו’.

מנורת אורות גבוהים

נורות אזהרה ירוקות

אור ערפל קדמי הנורה הדולקת מסמנת לנו שאור הערפל הקדמי דלוק. תפקידם של אורות ערפל הוא לסייע לשדה הראייה שלנו להיות ברור יותר בעתות ערפל או ברגעים בהם הראות אינה בהירה.

מנורת אור ערפל קדמי

נורות איתות- נדלקות בעת האיתות (כמו גם פנס האיתות החיצוני), בהתאם לאיתות שהפעלנו.

מנורת נורות איתות

אורות דרך הנורה מסמנת לנו שאורות הדרך דלוקים.

מנורת אורות דרך

לחיצה על דוושת הבלם – הנורה נדלקת כשישנו צורך ללחוץ על הבלם בכדי להתניע את הרכב, או לחלופין בכדי להעביר את ההילוכים למצב נסיעה.

מנורת לחיצה על דוושת הבלם

 

בקרת השיוט מוכנהתוכלו לקבוע את המהירות האידאלית ולהשתמש במערכת.

מנורת בקרת השיוט מוכנה

נורות אזהרה צהובות\ כתומות

דלק נמוך התרעה על כך שמפלס הדלק נמוך, לכן יש להגיע בהקדם לתחנת דלק ולמלא את המכל.

מנורת דלק נמוך

פליטה מהמנוע הנורה מתריעה כי ייתכן וקיימת תקלה במנוע או במערכת הפליטה. ניתן להמשיך בנסיעה עם הידלקות הנורה אך יש לבדוק את שורש הבעיה ולהגיע למוסך במידה ויש בכך צורך. במקרה של השכרת רכב, יש ליידע את סוכנות ההשכרה אודות הידלקות הנורה.

מנורת פליטה מהמנוע

אור ערפל אחורי פועל הנורה מסמלת את הפעלת המערכת, כמו כן, יש לכבות את אורות הערפל האחוריים בסיום.

מנורת אור ערפל אחורי פועל

לחץ אוויר בצמיג  כשנורה זו נדלקת, הסיבה יכולה להיות ליקוי במערכת ניטור האוויר או שלחץ האוויר לא תקין. לאחר מילוי הצמיגים, יש לאפס את כפתור SET תוך לחיצה ארוכה. לאחר מכן הנורה אמורה להיות כבויה.

מנורת לחץ אוויר בצמיג

רפידות בלם כשנורה זו נדלקת יש לבדוק את מערכת הבלמים ולבדוק האם מדובר בתקלה ברפידות הבלם או שמא יש להחליף את אחד ממרכיבי המערכת.

מנורת רפידות בלם

מפשיר אדים אחורי הנורה מאותתת לנו לסגור את מפשיר האדים בתום השימוש.

מנורת מפשיר אדים אחורי

אור חיצוני תקלה לפיה הנורה שרופה או תקולה. בדקו את הנורה והחליפו אותה אם יש בכך צורך.

מנורת אור חיצוני

מחממי מצתים  נורה שנדלקת ברכבים שמתודלקים בדיזל ומסמנת ליקוי בהנעת הרכב.

מנורת מחממי מצתים

מפלס שמן מנוע יש להעלות את מפלס שמן המנוע לרמה האידאלית.

מנורת מפלס שמן מנוע

מפלס נוזל שמשות נמוך הנורה מסמלת שהנוזל לניקוי השמשות מצוי במפלס נמוך, לכן עליכם למלא מים בהקדם.

מנורת מפלס נוזל שמשות נמוך

כרית אוויר כרית האוויר לא תקינה. יש לטפל בבעיה בהקדם האפשרי.

מנורת כרית אוויר

חגורת בטיחות הנורה נדלקת כשאחד מנוסעי הרכב אינו חגור או במקרים בהם מערכת חגורות הבטיחות תקולה.

מנורת חגורת בטיחות

מערכת בקרת יציבות EPS הנורה נדלקת כשהמערכת נמצאת בפעולה (הרכב איבד יציבות והמערכת מאזנת אותו). אם הנורה דולקת באופן ממושך, ייתכן וקיימת בעיה במערכת ויש לבדוק זאת באופן מידי.

מנורת מערכת בקרת יציבות EPS

מצבר המצבר לא מקבל מספיק חשמל ואינו יכול לעבוד באופן תקני. במקרים אלו כדאי לכבות מערכות שונות ברכב כמו רדיו ומזגן, עד להגעתכם למוסך לבדיקת התקלה.

מנורת מצבר

נורות אזהרה אדומות

נוזל קירור נורה זו מסמלת בעיה בנוזל הקירור, ייתכן והמנוע התחמם יותר מידי או שנוזלי הקירור במנוע חסרים. כך או כך, אל תפתחו את מכסה הרדיאטור, הוא רותח ועלול לגרום לכם לכוויה.

מנורת נוזל קירור

לחץ שמן נמוך רמת השמן במנוע נמוכה מידי. אם תמשיכו לנהוג אתם עלולים לגרום לתקלות נוספות במנוע לכן יש לעצור את הרכב ולהוסיף שמן.

מנורת לחץ שמן נמוך

אורות אזהרה בעת עצירה בצד הדרך או בעת תקלה \ תאונה, יש לעצור את הרכב ולהדליק את אורות האזהרה בכדי שיתר הנהגים יוכלו להבחין בכם.

מנורת אורות אזהרה

תקלת חשמל במצבר ישנה תקלה בחשמל של הרכב, לא ניתן להמשיך בנסיעה ויש להגיע למוסך באופן מיידי.

מנורת תקלת חשמל במצבר

מערכת הבלמים ומערכת ABS נורה זו תידלק במידה ויש להוריד את בלם היד, אם מפלס נוזל הבלמים נמוך (או שמערכת הבלמים שחוקה) ואם קיימת תקלה במערכת ABS (תידלק נורה נוספת המעידה על כך).

מנורת מערכת הבלמים ומערכת ABS

 

מערכת בלימה חמה מידי כשנורה זו נדלקת יש לעצור את הרכב במקום בטוח ולהניח למערכת להתקרר בכדי שתוכלו להמשיך לנסוע.

מנורת מערכת בלימה חמה מידי

טמפרטורת תיבת הילוכים אוטומטית ייתכן וקיימת תקלה במערכת או לחלופין, הטמפרטורה גבוהה מידי. במקרה כזה יש לעצור את הרכב ולתת למערכת להתקרר בטרם תמשיכו בנסיעה.

מנורת טמפרטורת תיבת הילוכים אוטומטית

דלת פתוחה אחת מבין דלתות הרכב פתוחה, יש לסגור אותה ולהמשיך בנסיעה.

מנורת דלת פתוחה

היו ערניים בנוגע לנורות האזהרה של הרכב. בעוד שהנורות הכתומות/ הצהובות מתריעות על תקלה שלא מחייבת טיפול מידי, הנורות האדומות דווקא מעידות על כך שיש לעצור את הרכב ולטפל במהירות בתקלה שמציינת נורת האזהרה. סעו בזהירות!