036557418
התקשרו אלינו 2021*

רכב חדש או יד שניה מה עדיף?

בשביל רוב משקי הבית בישראל, רכישת רכב היא העסקה השנייה בגודלה לאחר דירה. לרכב יש תפקיד משמעותי בחיים ואם נרצה או לא – אנחנו מבלים בו הרבה מזמננו. בחירת ורכישת רכב טוב ומתאים תהיה הצלחה שתשרת אותנו זמן רב. מנגד, רכישה של רכב שאינו מתאים לצרכינו, יכולה לגרום לנו בזבוז זמן וכסף כמו גם להיעדר שימוש ברכב. חשוב אם כן לגשת לרכישת רכב חדש כאשר כל המידע ברשותנו כשאחת השאלות המרכזיות היא אם עלינו לרכוש רכב חדש או רכב יד שנייה.

מעוניינים לרכוש רכב? המאמר הבא יעניק לכם את המידע החיוני, בין אם תכננתם לרכוש רכב חדש, לעסוק במכירת רכב או טרייד אין, או לרכוש רכב יד שנייה. כמו כן, נציג בפניכם את כל השיקולים שעולים בהכרעה בין רכב חדש לרכב משומש, נעניק רעיונות לרכישה ומימון ואף נסייע לכם לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר. שנתחיל?

רכישת רכב חדש

בעיני רבים, זו האופציה המועדפת. רכב חדש מעניק מספר יתרונות משמעותיים:

  • רכב חדש הוא ברוב המקרים רכב שמגיע עם מגוון השכלולים האחרונים. דבר זה בהחלט עשוי להיות משמעותי בעיקר בכל הנוגע לפיתוחים אלקטרונים שונים, החל ממערכות בפנים הרכב ועד ניהול מנוע וכו’.
  • כהמשך של הסעיף הקודם, לרכב חדש סביר שיהיו מערכות בטיחות טובות יותר. סטנדרט הבטיחות רק עולה משנה לשנה, ודגמים חדשים מתעלים על קודמיהם מבחינת בטיחות.
  • רכב חדש יגיע ללא היסטוריית תאונות על הכביש ועם תקופת אחריות גדולה. מה שיבטיח לכם שקט נפשי מבחינת טיפולים. ניתן בעצם להניח שעלות הטיפולים של רכב כזה תהיה אפסית. זהו אחד היתרונות הגדולים שיש לרכב חדש להציע מבחינה פיננסית.
  • רכב חדש נוכל להזמין, לאבזר ולבחור את הצבע כראות עיננו. יש לא מעט אנשים שהנושא הזה חשוב להם, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון, בעיקר בדגמים עם אפשרויות אבזור מגוונות ורבות.

רכב חדש – עלויות ומימון

רכב חדש לא נחשב לאופציה הזולה  מבין האפשרויות, גם לאחר קיזוז הטיפולים בו. יחד עם זאת, ניתן לרכוש רכב חדש בעזרת שתי שיטות רכישה שיקלו עלינו את ההוצאה הכלכלית:

  1. ליסינג – בשיטה הזו אנחנו משלמים מקדמה מסוימת ולאחר מכן ממשיכים בתשלום חודשי לתקופה של כמה שנים ספורות. ישנם מסלולים שבהם נוכל לרכוש את הרכב, או להמשיך הלאה לעוד רכב חדש. היתרון הגדול הוא שהתשלום מתבצע בתשלומים. יתרון נוסף הוא שלעיתים נוכל לקבל רכב במחיר מאד משתלם מפני שלחברות הליסינג יש כוח מיקוח אדיר מול היבואנים וחלק מהחיסכון מגיע לצרכן.
  2. טרייד-אין – מדובר למעשה במסירת הרכב הישן שלכם לסוכנות בתמורה להנחה משמעותית, מה שמתבטא בעזרה במכירה ולעיתים זו עזרה משמעותית במיוחד. מכירת הרכב המשומש שלכם תהיה משימתם של נציגי הסוכנות, ואתם תוכלו ליהנות מעזרה מידית במימון הרכב החדש.

יש לציין באותה נשימה שרכב חדש מאבד מערכו כל שנה יותר מאשר רכב ישן. אבדן ערך הרכב גדול יותר לא רק בסכום, אלא באחוזים מהמחיר. ניגע בזה עוד בהמשך.

רכב יד שנייה

רכישה של רכב יד שנייה היא האופציה האידיאלית למי שרוצה לחסוך, אבל חשוב לציין שלא תמיד זה אכן כך. הבה נבחן את היתרונות ברכישת רכב מיד שנייה:

  • חלק גדול מאבדן ערך הרכב ברכב כזה כבר התרחש כשהוא היה בבעלות קודמת. רכב יד שנייה לא יאבד יותר מערכו בקצב דומה. דבר זה נכון ככל שהרכב מתיישן.
  • רכב משומש יאפשר לנו לקנות באותו תקציב דגם יותר מתקדם ומפואר. כך נקבל רכב עם יכולות גבוהות יותר, באותו המחיר, ועם ירידת ערך נמוכה יותר.
  • מבחינת טיפולים, בסופו של דבר זה תלוי בדגם ובמצב הרכב. רכבים מודרניים בני שלוש שנים אמורים להפגין רמת אמינות גבוהה וחלקם אף יהיו עדיין באחריות בעת הרכישה.

רכב יד שנייה – עלויות ומימון

העובדה שרכב יד שנייה יעלה פחות ממקבילו החדש, זה ידוע. מה שרבים שוכחים זה לחשוב על ההוצאות הנלוות. יש להקצות עלות טיפולים שנתית ולהחשיב אותה כחלק מהמחיר כאשר רוכשים רכב משומש. כך נקבל את עלותו האמיתית של הרכב.

ליסינג משומשות – כיום ניתן לרכוש גם רכב משומש בשיטת הליסינג. ניתן להגיע עם סכום ראשוני מאד נמוך, של אלפים בודדים, ולצאת עם רכב בן שנים ספורות בלבד.

 

שנסכם?

למעשה, אין תשובה חד משמעית. רובנו מקבלים החלטות שמונעות מפשרות כלכליות וכך גם בנושא הרכב. אין ספק שכולנו היינו רוצים לרכוש מהסוכנות את הרכב הכי חדיש מהדגם הכי טוב, אך לכל מי שידו אינה משגת, ישנן חלופות טובות לא פחות.