036557418
התקשרו אלינו 2021*

מדריך לתקלות בסיסיות ברכב

אחד האלמנטים המקנים לנו עצמאות וניידות, הוא הרכב. לעיתים אנחנו נתקלים בתקלות שונות, שגורמות לנו להגיע עם הרכב למוסך, רק בשביל להבין שיכולנו לפתור את הבעיה בעצמנו, גם אם זה רק באופן זמני. אז מהן התקלות הבסיסיות ברכב, וכיצד תוכלו לטפל בהן?

מפלס שמן המנוע

מטרתן של נורות האזהרה ברכב, היא לשקף לנהגים את מצב הרכב כמו גם להתריע מפני ליקויים, לכן כשנורת מפלס השמן דולקת, יש לעצור את הרכב ולטפל בתקלה באופן מידי. במקרה זה, יש למלא שמן ברכב ולהעלות את המפלס. אם בתום המילוי נורת השמן כבתה, ניתן להמשיך בנסיעה. בכל מקרה, רצוי להגיע למוסך על מנת לבדוק אם ישנה תקלה רצינית יותר. היעדר שמן במנוע יכול לפגוע בו באופן משמעותי, לכן מוטב שלא להקל ראש בנושא.

הרכב לא מניע

כשהרכב אינו מניע, יכולות להיות לכך שתי סיבות, האחת: מצבר הרכב מרוקן, והשנייה: הסטרטר אינו תקין.

על מנת לוודא שהמצבר התרוקן, תחילה תצטרכו לצפור, או לחלופין להדליק אורות גבוהים. במידה ואתם מבחינים בירידה באיכות האורות והצפירה, סביר להניח שהבעיה אכן מצויה במצבר. נוסף לכך, לירידה באיכות האורות והצפירה, עשוי להתלוות רעש של ניסיון התנעה מהסטרטר. במקרה זה, תצטרכו להניע את הרכב באמצעות כבלים המחוברים לרכב נוסף. תחילה, יש לכבות את הקודן והאזעקה של הרכב, ורק לאחר מכן לחבר את הכבלים לשני הרכבים. הכבלים יחברו למעשה בין שני המצברים ובכך יסייעו לרכב שאינו מניע להניע. שימו לב, שחשוב לחבר את הכבל האדום (כבל פלוס) לקוטב החיובי של המצבר, ואילו את הכבל השחור (כבל מינוס) לקוטב השלילי של המצבר, כשהכבל הראשון שמחברים הוא הכבל האדום. כמובן שעל הרכב הנוסף להיות מונע לכל אורך התהליך.

אגב, לפני שתתחילו בתהליך, רצוי לקרוא את הוראות היצרן של הרכב, ולוודא שחיבור כבלים בין שני מצברים אינו עלול לגרום נזק.

הסיבה השנייה לבעיית ההתנעה, היא כאמור, אי תקינותו של הסטרטר. תוכלו לוודא זאת באמצעות צפירה או הדלקת אורות גבוהים, שכן, במידה והצופר מרעיש באופן משמעותי ואילו האורות נדלקים יתר על המידה, ייתכן ומדובר בבעיה בסטרטר. בדרך כלל תוכלו לפתור את הבעיה על ידי מכה קלה על הסטרטר, אך בכל מקרה, כדאי ורצוי להגיע למוסך לטובת טיפול מקצועי בבעיה.

המנוע התחמם

נורות האזהרה האדומות ברכב, מתריעות בפנינו על ליקויים חמורים, לכן שנדלקת נורה אדומה המתריעה על התחממות המנוע, יש לעצור את הנסיעה מיד בכדי להימנע מנזק מהותי. כמו כן, אם עולים אדים מתוך המנוע, הרי שמדובר באלמנט נוסף המעיד על התחממותו.

לעצור את הרכב ולכבות את המנוע, זו בהחלט הפעולה שעליכם לעשות, אך נוסף לכך, יש להמתין לפחות חצי שעה בכדי לאפשר למנוע לשוב לטמפרטורה הרצויה. לכל אורך התהליך מאוד כדאי שלא תפתחו את מכסה הרדיאטור, משום שאתם עלולים להיכוות. כשהמנוע מתקרר, רק אז תוכלו לפתוח את מכסה הרדיאטור, אך חשוב להיעזר במגבת או מטלית. תחילה, סובבו את המכסה פעם אחת והמתינו מספר שניות, לאחר מכן תוכלו לפתוח את המכסה לחלוטין ולהוסיף מים במידת הצורך (שימו לב שהוספת המים תתבצע רק לאחר ההתנעה).

נורת בקרת מנוע נדלקה

נורת האזהרה “צ’ק אנג’ין”, משקפת בדרך כלל בעיה במנוע או בבקרת זיהום האוויר. במידה והנורה נדלקת בצבע צהוב, יש לעצור את הרכב בצדי הדרך, לכבות את המנוע ולאחר מכן להניע את הרכב. אם הנורה כבתה, תוכלו להמשיך בנסיעה. במידה והנורה דולקת בצבע אדום, או שלא כבתה לאחר ההתנעה, יש לקחת את הרכב למוסך.

 

תקר בגלגל

אם במהלך הנסיעה, הבחנתם שלאחד מגלגלי הרכב יש פנצ’ר, עליכם לעצור את הרכב באופן בטיחותי בצד הדרך ולהחליף צמיג. בשביל לעשות זאת תצטרכו ג’ק, מפתח ברגים לגלגלים, משולש אזהרה, אפוד זוהר וצמיג חלופי. את הרכב יש לשים על מצב חנייה (P), או בהילוך ראשון במידה ומדובר ברכב ידני. כדאי להניח לבנה או אלמנט יציב מאחורי הגלגל על מנת למנוע את התדרדרותו של הרכב. מפתח הברגים יסייע לכם לשחרר את הברגים שבצמיג, כשיש לשחרר את הברגים באופן מקביל, משמע, שחרור בורג ולאחר מכן לשחרר את הבורג המקביל אליו. באמצעות הג’ק, תוכלו להרים את הרכב, להסיר את הברגים ולשחרר את הצמיג. כעת, יש לחבר את הצמיג החלופי ולהבריג את הברגים מבלי לקבע אותם. רק לאחר שתסובבו מעט את הג’ק והצמיג יגע בקרקע, תוכלו להדק את הברגים לחלוטין.

 

תקלות ברכב יכולות להתרחש ברכבכם הפרטי כמו גם ברכב שכור. אם בתהליך השכרת רכב בירושלים, בחיפה או בכל מקום אחר בארץ, נתקלתם באחת הבעיות שצוינו מעלה, כדאי ומומלץ לעדכן את נציגי חברת ההשכרה. ישנן תקלות בסיסיות שניתנות לטיפול בשטח, אך ישנן תקלות שמצריכות טיפול מקצועי במוסך.