036557418
התקשרו אלינו 2021*

טיפים לתחזוקת הרכב

בשביל מרבית המשפחות, הרכב יהיה ההוצאה השנייה בגודלה לאחר דירת המגורים. בניגוד לדירת מגורים, הערך של הרכב שלנו רק יורד עם השנים. הרכב הוא גם כלי עבודה חשוב ביותר. בלעדיו אי אפשר לנהל חיים נורמליים. כל הדברים הללו מובילים אותנו לחשיבות הגדולה שבתחזוקה נכונה של הרכב שלנו.

רכב שמתוחזק נכון יכול לפעול ללא תקלות במשך שנים ארוכות. למעשה, הסוד בתחזוקה נכונה הוא להקדים רפואה למכה. זה אומר לטפל ברכב בעלות נמוכה יחסית ובמועד שאנחנו קובעים במקום לתקן את הרכב ולהוציא הרבה כסף כאשר מתעוררת בעיה בלתי צפויה. בואו נראה מה ניתן לעשות בכדי ליהנות יותר זמן מהרכב שלנו:

צמיגים

נתחיל מהדבר הכי פשוט ובין החשובים ביותר. הצמיגים הם המגע של הרכב עם הכביש. הם יעזרו לנו לבלום בזמן והם אלו שיחזיקו את הרכב על הכביש כאשר הוא רטוב או על כתם שמן. על ארבעה דברים אי אפשר לוותר כאשר מדובר בצמיגים:

תוקף הצמיג

לכל צמיג יש תאריך פקיעת תוקף. אם הצמיגים שלכם עברו את התאריך הזה, החליפו אותם אפילו אם הם נראים לא משומשים, ולו כי הגומי מתיישן ונהיה מסוכן לאחר תאריך זה.

שחיקת הצמיג

בדקו שהחריצים בצמיג עדיין עמוקים מספיק. צמיג עם חריצים שאינם עמוקים הוא מסוכן ולא חוקי.

לחץ אוויר

שמירה על לחץ אוויר מתאים תעזור לכם לקבל את המיטב מהצמיג שלכם. זה גם יקטין את הבלאי שלו ויתרום לצריכת דלק נמוכה. עשו לכם הרגל לבדוק לחצים בצמיג לפחות פעם בשבוע, זה אפילו חינם!

איכות הצמיג

לא כדאי לרכוש כל מיני צמיגים ממותגים לא מוכרים. במחיר של כמה אגורות ליום, תוכלו לשדרג את הצמיג ולקבל צמיג ממותג מוכר. יש הרבה הבדל בחומרים בין צמיגים של מותג לצמיגים זולים. זה לא המקום לחסוך, מה גם שהחיסכון לא משמעותי לאורך חיי הצמיג.

שמן

בדקו שמן לעיתים תכופות. המנוע שלכם דורש שמן בשביל לסכך את המכלולים הנעים. ללא שמן בכמות מתאימה, הבלאי יהיה מאד מואץ. דאגו להחליף שמן בטיפולים לפי מה שרשום בספר הרכב. דאגו גם לאיכות השמן שאתם שמים ברכב. שמן טוב ומספיק הוא הוצאה זניחה יחסית לצרות שיגיעו אם הוא יחסר. אם אתם מבחינים שהאוטו אוכל שמן בצורה מואצת, זה סימן שמשהו דורש תיקון, אולי אטמים או משהו אחר. אל תזניחו זאת.

מצבר

המצבר שלכם עובד קשה במשך כל ימות השנה ובעיקר בקיץ. מצבר ששבק חיים מהווה צרה גדולה מאד. דאגו לבדוק את המצבר שלכם באופן מקצועי ולהחליפו לפני שהוא מגיע ממש לסוף החיים. אל תראו זאת כהוצאה מיותרת אלא כחסכון עתידי. מצבר שיש בו ‘עוד קצת’ יכול אולי להחזיק כמה שבועות אבל בסופו של דבר יזדקק להחלפה.

נזקי שמש

אחת הצרות הגדולות לרכב היא השמש ונזקיה. השמש פוגעת בגימור החיצוני של הרכב ומאיצה את הדהייה של הרכב. אותה שמש גם גורמת לנזקים פנימיים לדשבורד, להגה ולכל יתר חלקי הפלסטיק השונים. זהו נזק מצטבר, ככל שיש יותר חשיפה לשמש ולשמש יותר חזקה, כך הנזק יגדל. אחד הפתרונות הכי טובים הוא פשוט להחנות את הרכב בצל.

השקעה בסככה בחניון הביתי שלכם תניב פירות למשך שנים רבות. רכב שחנה באופן קבוע בצל, יראה אחרת לגמרי מרכב שחנה בשמש. זכרו שבסופו של דבר, הרכב שלכם מבלה את רוב זמנו בחניה… הפתרון הבא הוא לדאוג לכיסויים והצללות רבים ככל הניתן. הדבר הכי טוב הוא כמובן לכסות את הרכב עם כיסוי שלם. ניתן גם להשאיר את הרכב עם צלון טוב על השמשה הקדמית ועל חלונות הצד.

הפתרון הבא הוא לדאוג לתחזוקה טובה של הצבע החיצוני וחלקי הפנים. רצוי למרוח על ברכב ווקס מידי פעם, זה יעזור ליצור שכבת הגנה שתשמור עליו. את פנים הרכב גם מומלץ למרוח בתכשירים ייעודיים שיחיו את החלקים השונים.

נהיגה נכונה

אופי הנהיגה שלכם ישפיע בצורה ישירה על הרכב ועל התקלות שיהיו לו. כאשר אתם מתחילים בנסיעה, נסו לא להאיץ או לאמץ מאד את המנוע עד שהוא מתחמם כמו שצריך. תוכלו לראות את חום המנוע לפי חום המים במחוון הייעודי בלוח המחוונים. באופן כללי, נסיעה עם הרבה תאוצות תזרז את הבלאי של מכלולים רבים: מנוע, בלמים, בולמי זעזועים, תושבות מנוע ועוד. נסיעה על דרכים משובשות או דרכי עפר יכולה מאד להזיק לרכב. בצעו את אותה נסיעה במהירות ממש איטית. אם צריך, עצרו ותנו לרכב שמאחוריכם לעבור, תנו לו להרוס לעצמו את הרכב, רק שמרו אתם על רכבכם.

אופי השימוש

לאופי השימוש ברכב יש הרבה השפעה לטווח הרחוק. השימוש שהכי פוגע ברכב הוא נסיעות קצרות עירוניות. מדובר בנסיעות בהן הרכב נע על מנוע קר והן עם הרבה שינויי מהירות. גם יתר המכלולים מתבלים בנסיעות כאלו. מה שניתן לעשות זה לבחור באמצעי תחבורה אחר בשביל המרחקים הקצרים. לפעמים אנשים לוקחים את הרכב בשביל מרחקים ממש מגוחכים וזה מיותר. נסו ללכת ברגל, לרכב על אופניים או אפילו על קורקינט חשמלי כאשר יש לכם התניידות קצרה בלבד.

סיכום

שמירה על הרכב שלכם תעזור לכם ליהנות מרכב שנוסע ללא תקלות ולחסוך זמן על תיקונים לא צפויים. תחזוקה נכונה גם תשתלם מאד בעת מכירת הרכב. טיפ אחרון בנושא הזה הוא לתעד כל טיפול, כל החלפת שמן וכל פעם שהרכב קיבל ווקס לצבע. הצגה של תיעוד כזה בזמן המכירה תעיד עליכם כעל בעלים אחראיים לרכב ושהוא מטופל כמו שצריך. כאשר מדובר ברכב בן כמה שנים, יש הבדל גדול במחיר המכירה שתקבלו.