036557418
התקשרו אלינו 2021*

טיפים לישיבה נכונה ברכב

אולי זה לא אידאלי, אך זוהי בהחלט המציאות, ועל כן אם גם אתם יושבים חלק ניכר מהיום מאחורי ההגה, מוטב להפיק מכך את המיטב, או לכל הפחות למזער נזקים, ופה נבקש מכם לשים רגל על הברקס ולעצור לחשוב כיצד אתם יושבים בזמן הנהיגה וכיצד אתם מרגישים בסוף היום. מזהים בעיה? ובכן יש לנו בדיוק מה שאתם צריכים, כמה טיפים פשוטים ליישום שכבר בנסיעה הראשונה יגרמו לכם לחוש הרבה יותר טוב ומרוכזים, ואף פחות עייפים. תתיישרו, אנחנו מתחילים.

  • מאפסים מצב ישיבה – התייחסו לכל פרמטר שמצוי בסביבת הנהג. כלומר, אם המושב עמוק, תתיישבו עד הסוף ואפשרו לגב התחתון להיתמך במשענת. אם אתם רוצים לכוון את הכיסא, דעו כי המצב האידאלי מתייחס לזווית של 100 מעלות. זאת משום שישיבה לאורך זמן עם גוף שרוכן מעט קדימה מהר מאוד תוביל לכאבי גב (נגרמים ממתח בשרירים), ואילו ישיבה עם גוף שמוט מעט אחורה פוגעת בשדה הראייה.
  • מרחק הרגליים מהדוושות – שימו לב שכפות הרגליים נוגעות בדוושות ואפשרו להן להיות מעט כפופות. במקביל תוודאו שהברך אינה נעולה, כי מצב זה גם מאמץ את השרירים וגם מקשה על פעולת הבלימה.
  • כתפיים נינוחות – לאחר שטיפלנו במנח הגוף התחתון, נעבור לבחון מה קורה מעט יותר למעלה, ופה נמליץ על גב ישר וכתפיים נינוחות ולא מקובעות.
  • תפקידה של משענת הראש – משענת הראש אינה מיועדת רק ליופי, אלא תפקידה להגן על הצוואר בעת עצירה לא מתוכננת. אי לכך חשוב להביא את המשענת למצב שבו החלק המרופד ביותר צמוד לראש, הגובה שלה מגיע לגובה העיניים ובאופן כללי כל המשענת צריכה להיות מוטה מעט קדימה.
  • אחיזת בהגה – 9 ורבע היא השעה שבה הידיים אמורות לשבת על ההגה, משמע אם ההגה מדמה שעון עם מחוגים, אז יד שמאל צריכה לשבת במקומה של הספרה 9 ויד ימין צריכה לשבת במקומה של הספרה 3.
  • מצב ההגה – נהגים וותיקים יודעים שברגע שנכנסים לרכב חדש מסדרים את המרחק של מושב הנהג, אך לא רבים יודעים שגם ההגה מתכוונן וגם אותו כדאי לסדר (אפילו לפני שמסדרים את המושב). איך תעשו זאת? יש לקרב את ההגה, כך שכף היד תיגע בהיקף שלו באופן ישר ואילו הגובה שלו צריך להתיישר עם גובה הנהג – מבלי להסתיר את לוח המחוונים ומבלי לחסום את שדה הראייה.

גם לנוחות בריאותית צריך להתרגל

לבסוף נחדד שאולי חלק מהטיפים עשויים להיות לא נוחים, לפחות בהתחלה. אבל חשוב להבין שנהיגה נכונה מעניקה שליטה מרבית ברכב, מגדילה את שדה הראייה, מסייעת לחוש ערניים ומונעת כאבים ובעיות, כך שללא ספק מדובר בהשקעה חשובה.

מה המסקנה? ייתכן שייקחו לכם כמה ימים להתרגל לאופי הישיבה המומלץ, אך בהחלט שווה לבצע שינוי תודעתי ולהפנים עד כמה ישיבה מושכלת מאחורי ההגה קריטית – הן עבור הבטיחות והן עבור בריאות הגוף. נסיעה בטוחה ובריאה.