036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך להכין את הרכב לקיץ?

הקיץ קרב ועמו מגיעות הטמפרטורות הגבוהות והחום. מזג האוויר הקייצי, אינו ידידותי כלפי הרכב, ולכן חשוב להיערך אליו בהתאם.

למעשה, ימי הקיץ החמים אינם עושים חסד עם מערכות הרכב, כך שיש לוודא את תקינותן מבעוד מועד ולא לחכות עם הבדיקות הללו לרגע האחרון. כמו כן, אם רכשתם רכב יד שנייה, הקפידו לבקש מהמוכר את מלוא הפרטים אודות הרכב. באותה מידה, אם אתם אלה שמוכרים, במעמד מכירת רכב, עדכנו את הקונה לגבי מצב מערכות הרכב ומתי בוצעו הבדיקות האחרונות, והאם הטיפולים הנדרשים נעשו בזמן.

כך או כך, יש כמה וכמה דברים שחשוב לבדוק בטרם תגיע העונה החמה:

מערכת המיזוג

מערכת המיזוג ברכב פועלת לא מעט במהלך הקיץ, ולכן חשוב לבדוק את תקינותה. תחילה, הפעילו את המזגן ובדקו שהוא מקרר את הרכב. בכל אופן, מוטב לערוך בדיקות מקיפות יותר כשיש לוודא את תקינות הרצועות, שכן, אם ישנה רצועה שחוקה או רצועה רופסת, הרי שיש להחליפה בהקדם על מנת שמערכת המיזוג תפעל באופן האידיאלי ביותר. שימו לב, שישנן מערכות מיזוג בעלות רצועה נוספת בעבור המדחס, שגם אותה חשוב ורצוי לבדוק מבעוד מועד.

עוד חשוב לבדוק את תקינות המדחס ואת כמות הגז, משום שבמדחס עובר הגז שמקרר את הרכב. במצב של היעדר גז, הרכב לא יוכל להתקרר או לחלופין, רמת הקירור תפחת באופן משמעותי, וזה בהחלט לא מצב שנרצה להגיע אליו כשהמעלות עולות. יתרה מזאת, וודאו שהמעבה ומסנני האוויר נקיים, על מנת לשפר את מעבר האוויר לפנים הרכב.

טיפ: אם המזגן מדיף ריח לא שגרתי, מוטב לברר אם מדובר בהימצאותן של בקטריות. אם כן, תוכלו לרכוש תרסיס ייעודי לטיפול בבעיה.

מערכת הקירור

מערכת הקירור של המנוע עלולה להתחמם במהלך חודשי הקיץ, וכדי להימנע מחימום המנוע חשוב לבדוק מראש את מפלס נוזל הקירור, כמו גם את איכות הנוזל וריכוזו. למפלס נוזל הקירור יש משמעות גדולה משום שאם המפלס אינו תקין, המנוע עלול להינזק. כמו כן, יש להקפיד על מילוי מחודש של הנוזל במערכת הקירור אחת לכמה שנים (בהתאם לאיכות הנוזל ויעילותו). נוסף לכך, בדקו את צינורות הגומי על מנת לוודא שאינם בלויים או סדוקים. כמו כן, רצוי לנקות את הרדיאטור, כשמומלץ לעשות זאת באמצעות בעל מקצוע ולא באופן עצמאי.

שימו לב: הסרת מכסה הרדיאטור תיעשה כשהמנוע התקרר באופן מוחלט. בכל מקרה, מומלץ לאפשר לבעל מקצוע לבצע את הבדיקות הללו.

צמיגים

בין אם מדובר ברכב פרטי ובין אם זוהי השכרת רכב לטווח ארוך, הטמפרטורות הגבוהות עלולות להוביל לשחיקת הצמיג ואף להעלות את לחץ האוויר, לפיכך, מוטב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים על מנת לוודא שהוא תקין ולא גבוה יתר על המידה או נמוך מידי. נוסף לכך, מאחר והכביש עצמו מתחמם, ועלול להזיק לצמיגים, חשוב להחליף צמיגים בלויים על מנת לשמור על נהיגה בטוחה במהלך חודשי הקיץ.

בדיקות נוספות שחשוב לבצע

 

מצבר

בדקו מבעוד מועד את מצב תקינותו של המצבר ברכבכם, ובמידת הצורך – החליפו אותו.

בדיקת שמן

בדקו שכמות השמן ברכב תקינה, והיצמדו להוראות היצרן בכל הנוגע להחלפת השמן.

מגבים תקינים

בימי הקיץ מזג האוויר עלול להביא עמו לא מעט אבק, לכן יש לוודא שהמגבים עובדים כראוי ושאינם בלויים, כך תוכלו לנקות את השמשות במידת הצורך.

הגנה על הרכב מפני השמש

רצוי לרכוש מגני שמש לחלונות וכיסוי חיצוני לרכב, על מנת לשמור על הרכב מפני נזקי השמש. כמו כן, מוטב להצטייד בכיסוי להגה, משום שההגה נוטה להתחמם בימי הקיץ.

הטמפרטורות הגבוהות והלחות בהחלט עשויות להיות מאתגרות, לכן חשוב להיערך לקראת הקיץ באופן המיטבי, לבדוק את תקינותן של כל המערכות ולהקפיד לשמור בקבוק מים בתוך הרכב. נסיעה בטוחה!