036557418
התקשרו אלינו 2021*

נהיגה חכמה בחורף

הגשמים שמרטיבים את הכביש, הרוחות העזות, ערפל שמקשה על הנראות והקור הישראלי הם לא התנאים האידאליים לנהיגה. אך יחד עם זה, רצוי לנקוט בכמה שיותר אמצעי זהירות במהלך נהיגת החורף.

בכדי להיערך באופן המיטבי לעונה הגשומה, רצוי לוודא שכל מערכות הרכב פועלות כשורה, ואם יש צורך, קחו את הרכב למוסך. במידה ומדובר בהשכרת רכב, כדאי לברר מבעוד מועד שמערכות הרכב תקינות ואף לבדוק זאת בעצמכם בטרם חתימת החוזה. כיצד תנהגו בזהירות בחורף?

אורות

לפי החוק, ישנה חובת הדלקת אורות בכל שעות היממה בכבישים בין-עירוניים, כבר מתחילת נובמבר. הראות בחורף עשויה להיות לקויה, לכן מוטב להדליק אורות גם בכבישים עירוניים ובייחוד כשהראות אינה אידאלית. חשוב שתוודאו שמערך האורות ברכב תקין, לרבות אורות הבלמים והאיתות. במקרים בהם הראות לוקה בחסר, הנהג מחויב להאט ואם צריך, גם לעצור בצד. בכל מקרה, אין לבצע עקיפות בכביש במקרים הללו. יתרה מזאת, אל תדליקו את פנסי הערפל כשאין צורך בכך. בעתות בהן הערפל כבד, רצוי שלא לנהוג עם אורות גבוהים בכדי לא לסנוור את יתר הנהגים שבכביש, במקום זה תוכלו להדליק את אורות הדרך ואורות הערפל הקדמיים.

צמיגים

בטרם תתחיל העונה הגשומה, רצוי לקחת את הרכב לבדיקת יסודית במוסך, ולשים דגש על בדיקת תקינותם של הצמיגים. וודאו שהחריצים שנמצאים על הצמיג אינם שחוקים, מאחר והם מסייעים לרכב להתמודד עם תנאי הדרך החורפיים, לא רק שהם מאפשרים לרכב להישאר יציב על הכביש, הם אף תורמים לניקוז המים מהצמיגים. חשוב לוודא שהצמיגים תקינים, לרבות לחץ האוויר בצמיג מאחר שצמיגים בעלי לחץ אוויר שאינו תואם להוראות היצרן, יפגמו בתהליך ניקוז המים ויעלו את הסיכוי להחלקה.

צמיגים בלויים עלולים לגרום לרכב לאבד את יציבותו על הכביש ולהחליק, בייחוד במהלך נהיגה שאינה איטית וזהירה. אגב, רצוי לבדוק גם את תקינותו של הגלגל החלופי.

מערכת המגבים

הגשם המטפטף על שמשות הרכב יכול לגרום לשדה ראייה מוגבל ולראות לקויה, לכן חשוב לוודא את שלמותם של המגבים ותקינותה של המערכת. בדקו שהמגבים גורפים את המים המצטברים על השמשה באופן המיטבי, כך בימים גשומים, תוכלו לגרוף את מי הגשם ולשפר את הראות. אגב, כדאי לוודא שמכלי המים שלכם אינם משפריצים מים לצדדים ומפריעים ליתר הנהגים על הכביש.

מערכת הבלמים

אל תפסחו על בדיקת בלמים יסודית, משום שמדובר באחת המערכות החשובות ברכבכם. וודאו שמערכת הבלימה תקינה, לרבות רפידות הבלם. בכל מקרה, בעת נהיגה בתנאים חורפיים, רצוי להימנע מבלימות פתאומיות שעלולות לסכן אתכם ואת נוסעי הרכב. במידה ואתם שומעים חריקות קלות המגיעות מהבלמים או לחלופין תזוזות בדוושה, ייתכן ומדובר בפעילותה של מערכת ABS, שהרי בתנאי דרך שכאלה, יכול להיות שתבחינו בפעילותה באופן ניכר. כך או כך, מוטב לנהוג בזהירות בכדי להימנע מאבדן אחיזה יציבה בכביש.

 

טיפים לנהיגה בטוחה בחורף

1.השתדלו להימנע מלבוש מסורבל במהלך הנהיגה, מאחר ולבוש שאינו נוח לכם, עלול לפגוע במהירות התגובה או ביצוע הפעולות החיוניות לנהיגה זהירה.

2.רצוי לנהוג כשסוליות הנעל יבשות, משום שסוליות רטובות יכולות לגרום לכם לאבד אחיזה בדוושות.

3.הקפידו לשמור מרחק במהלך הנהיגה, שכן כדאי לנקוט בכמה שיותר אמצעי זהירות בכדי להימנע מהתנגשות, כמו כן, רצוי להאט את מהירות הנסיעה בכל מקרה בו תנאי הדרך אינם אידאליים.

4.מזגן הפועל על חימום ברכב בהחלט עשוי לגרום לכם לחוש בנעימים, אבל יחד עם זה הוא עשוי להוביל לתחושת נמנום ועייפות, לכן חשוב לקחת זאת בחשבון בעת הנהיגה. בדרך כלל, יהיה בעייתי להימנע ממיזוג ברכב באזורים קרים במיוחד, לכן אם אתם מתכננים השכרת רכב בירושלים או באזור הצפון, חשוב לוודא שהמיזוג ברכב תקין.

5.השתדלו להימנע מנהיגה בתוך שלוליות, אתם עלולים להשפריץ מים ולהפריע לנהגים והולכי הדרך, להרטיב את מערכות הרכב, להיתקע באלמנט החבוי מן העין ומצוי בשלולית או אף להחליק ולאבד שליטה. היה ואין לכם אפשרות אחרת, היכנסו לשלולית בזהירות תוך נהיגה איטית ושקולה. ביציאה מהשלולית כדאי ללחוץ על דוושות הבלם בכדי לייבש את הרפידות.

 

נהיגה בחורף גוררת לא מעט תשומת לב לתנאי הדרך, לכן חשוב לבדוק את תקינותן של מערכות הרכב, להיעזר בטיפים לנהיגה בטוחה בחורף ולהשתדל לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. סעו בזהירות!