036557418
התקשרו אלינו 2021*

מה זה מחירון לוי יצחק?

בשנים האחרונות ניתן לחוש במצוקת הצרכנים. מחירי הרכב אינם מפסיקים לטפס, המחירים שמופיעים בחברות למכירת רכבים משומשים אינם אחידים ושני המחירונים המובילים בארץ מציגים פערים, כך שקשה לדעת לאיזה מחיר נכון להתייחס.

המחירון של לוי יצחק קיים בשוק עשרות שנים, והעובדות בשטח מראות שהוא מהווה פלטפורמה מובילה עבור שלל עסקאות רכב, כאשר המחיר שמתקבל מתבסס על מחיר ממוצע – בהתייחס לרכב משנת ייצור מסוימת ושנמצא במצב סביר. פה ניגש להבין פעם אחת ולתמיד מדוע רבים בוחרים להסתמך על המחשבון של לוי יצחק, מה הוא כולל, מדוע הוא מדויק ולאלו נתונים מוטב לשים לב. מוכנים? מתניעים!

קצת רקע על מחירון לוי יצחק

על המחירון של לוי יצחק מסתמכים לא מעט אנשים שמבקשים למכור רכב ושאינם יודעים איזה מחיר ראוי לבקש, ומנגד אנשים שמבקשים לרכוש רכב משומש ולא יודעים האם המחיר כדאי. לאורך השנים המחירון ביסס את מעמדו וכיום הוא מקובל על כולם, כך שאפילו חברות הביטוח וחברות השמאות מסתמכות על המחירים שהוא קובע.

נוסף לכך, המחירון מסייע להכניס למשוואה פרמטרים שלא תמיד חושבים עליהם במעמד הרכישה, כך שבין היתר הוא משפיע רבות במעמד ההתמקחות – למשל בשל גובה אגרת הרישוי מתאפשר לבקש הנחה.

איך מחושב ערך הרכב?

המחירון של לוי יצחק מבוסס על הערכה של שמאים, מגרשי טרייד אין וסוקרים פנימיים שמציגים את עצמם כמתעניינים מול מגוון מפרסמי מודעות. חוץ מזה, המחירון כולל את מרבית הדגמים שניתן למצוא בארץ וערך הרכב מחושב בהתאם לרשימה מסודרת של פרמטרים קבועים וידועים מראש, פרמטרים כגון שם יצרן, מודל, דגם וכדומה.

עוד פרמטר שראוי לתת עליו את הדעת נוגע להיסטוריה של הרכב מבחינת תאונות. משמע גם אם הרכב עבר תאונה ולא נשארים סימנים (כי הם תוקנו), עדיין הערך נפגע, וזאת בהתאם לשלושת הקריטריונים הבאים: מיקום וחוזק הפגיעה, איכות התיקון והסחירות הכללית של הרכב (ככול שהרכב יותר סחיר, כך הערך פחות נפגע).

מבקשים להעמיק? קיימות טבלאות עזר שמתייחסות לנתונים יותר נקודתיים, למשל לקילומטרז’ הקיים ביחס לשנתון, למספר בעלויות, לקבוצת רישוי, לגובה אגרת הרישוי, לשווי שימוש ברכב צמוד, לקבוצת רישוי (של רכב פרטי וסחיר עד 4 טון), לתאריך חידוש האגרה וכמובן למצבו של הרכב.

מה עושים עם כל הפרמטרים? מזינים בתוך נוסחה שהיא פיתוח של חברת לוי יצחק. מה מסמלת התוצאה? “סמל דגם” שמסמל את שווי הרכב.

מה כולל מחירון לוי יצחק?

כדי שטבלת המחירים תהיה כמה שיותר מדויקת, היא כוללת לא מעט תתי קטגוריות שמאפשרות למקם את הרכב בנישה המתאימה ביותר. בין היתר הטבלה מתייחסת להערכת ירידת ערך, ליצרן הרכב, לדגם, לדגם משנה, לשנת ייצור, לקוד הדגם, לרשימת התוספות, לרמת הבטיחות, למבחני ריסוק, להספק, לכושר התאוצה, לתצרוכת הדלק ולגודל תא המטען.

פה נרחיב שרמת הבטיחות מושפעת מכמה פרמטרים: מעמידה בסטנדרטים של ארגון הבטיחות האירופאי, מאיכות וכמות מערכות הבטיחות וממספר כריות האוויר.

מחירוני רכב נוספים בישראל

לצד המחירון של לוי יצחק, קיים מחירון רכב נוסף – מחירון יד 2. אם נבחן את ההיסטוריה של מחירון יד 2, נמצא שלפני כמה שנים הוא ביקש לשבור אתה המונופול של לוי ויצחק ועל כן ניצל את הפלטפורמה הקיימת בשביל לפרסם מחירון רכב יד שניה משלו. אט אט נוצרו שתי פלטפורמות. אחת דיגיטאלית ושנייה מודפסת. המהדורה הדיגיטלית עדיין עובדת היטב, אך זו המודפסת התגלתה כלא כלכלית והיא חדלה מלהתקיים.

מהם ההבדלים?

אם נשווה בין השניים, נמצא ששני המחירונים מבקשים לשקף את המחיר הרלוונטי ביותר ושניהם מאוד פופולאריים. עם זאת, כן קיימים 3 הבדלים:

1) המחירון של לוי יצחק פונה בעיקר לבני 35 פלוס וחברות הליסינג והטרייד אין מעדיפות אותו. מנגד, המחירון של יד 2 יותר פונה לצעירים.

2) מחירון יד 2 מתבסס על נתונים סטטיסטים שמושפעים מסך המכירות שנסגרו באתר, כך שאין לדעת אם המחירים שהצהירו המוכרים אמינים. מנגד, המחירון של לוי יצחק מושפע מדעת מומחים שמגיעים מתחום השמאות.

3) המחירון של לוי יצחק מעניק תוצאות שנחשבות “קוד דגם”. קוד דגם מהווה תעודת זהות שמסייעת לזהות בדיוק את הדגם המדובר, ועליו מסתמכים אינספור מסמכים ופוליסות ביטוח.

סיכום

חברת סאן קאר ידועה בארץ בתחום הליסינג, הטרייד אין ובמכירת והשכרת כלי רכב, ובאתר אתם מוזמנים להיעזר בשני מחירונים: המחירון של לוי יצחק והמחירון הפנימי של החברה. מבקשים לקבל הצצה ראשונית? מוזמנים להיכנס לקטגוריית מכירת רכב, ליהנות מהיצע גדול וכמובן מהתמצאות נוחה בתחום המחירים. רכישה נעימה!