036557418
התקשרו אלינו 2021*

העברת בעלות על רכב

כל מי שאי פעם רכש רכב מאדם פרטי או מחברה יודע שלאחר שלב קבלת ההחלטה ולאחר שלב בדיקת הרכב, מגיע שלב העברת בעלות, וזאת כדי שהרכב יהיה רשום כנכס ששייך כחוק. אחריות זו נופלת על שני הצדדים באופן שווה, וכיוון שמדובר בשלב הכרחי שלא ניתן לדחות, חשוב שתדעו כיצד לבצע אותו על הצד הטוב ביותר – אם דרך הדואר ואם באופן מקוון. כל המידע מחכה לכם כאן!

איך מבצעים העברת בעלות על רכב?

האופציה המוכרת מתמקדת בהעברת בעלות רכב עם רישיון נהיגה בסניף הדואר הקרוב ביותר. לשם כך צריך שגם הקונה וגם המוכר יגיעו ביחד, ייגשו לאשנב ויסתייעו בפקיד הדואר עבור ביצוע התהליך. פה נחדד שאם אינכם רוצים לחזור בשנית ולעכב את התהליך הקפידו להגיע עם שני דברים: רישיון רכב ותעודת זהות. בתום התהליך שני הצדדים מקבלים שטר חתום, שטר שמהווה הוכחה שאכן בוצעה העברת בעלות על הרכב באופן חוקי.

לא רוצים לנסוע רחוק או לא רוצים לחכות בתור? כיום ניתן לבצע העברת בעלות על רכב באינטרנט. שנרחיב? הרוכש והמוכר צרכים להיכנס באותו הזמן לאזור האישי שמצוי באתר הממשלתי. באזור האישי תמצאו את רשימת הרכבים שמצויים בבעלות המוכר וממנה בוחרים באופציה הרלוונטית. עתה לוחצים על הכפתור שמציע לבצע העברת בעלות והוא פותח את הבקשה, בה נדרשים להזין את פרטי הרוכש. במקביל, באזור האישי של הרוכש מופיעה בקשה להעברת הרכב, כולל סך הנתונים כפי שהם מופיעים ברישיון. על שני הצדדים לאשר את הבקשה ולאחר מכן הצד שמוכר את הרכב מועבר לעמדת תשלומי אגרה.

מה עוד מחכה לכם באזור האישי? אפשרות להדפיס את הרישיון ומידע אודות הרכב – כולל סך הפרטים אודות הרכב כפי שהם מופיעים ברישיון, וזאת לצד מידע חשוב אודות בעלי הרכב הקודמים (כולל סוגי בעלות, תאריכים, סטטוס הרכב ושותפים לרישיון).

מבקשים לבצע העברת בעלות רכב אונליין? חשוב לדעת שאם הרכב שמבקשים לרכוש רשום על יותר מאדם אחד, התהליך המקוון אינו אפשרי. עוד פרמטר שחשוב לדעת בנושא הוא ששני הצדדים צרכים להיות מחוברים באותו הזמן. מדוע? אם התהליך אינו מתבצע בתוך 10 דקות יש לחזור עליו בשנית.

העברת בעלות באמצעות ייפוי כוח

חשוב לדעת שהן המוכר והן הרוכש יכולים למנות מיופה כוח מטעמם, על מנת שזה יבצע את המהלך במקומם.

כיצד מבצעים זאת? באמצעות 3 טפסים:

1.תעודת זהות מקורית של מיופה הכוח + של האדם שמעוניין בכך (הצד שרוכש או הצד שמוכר).

2.טופס ייפוי כוח של אדם פרטי מלא וחתום.

3.רישיון רכב ששייך לרכב שעומד במוקד העברת הבעלות.

כמו כן, ראוי לדעת שבעת הצורך אפשרי להסתייע בייפוי כוח נוטריוני, ולו עקב טיסה לחו”ל. אם אכן בוחרים בכך, על הנוטריון להגיע למשרדי רשות הרישוי מגובה בטופס ייפוי כוח, בחותמת החברה שדרכה הוא עובד ובחתימה. באותה נשימה נציין שלא ניתן להעניק (או לקבל) ייפוי כוח מאדם שאינו מחזיק באזרחות ישראלית, מאדם שמבקש להסתמך רק על דרכון, רישיון נהיגה או על צילום ת”ז, ולא ניתן להעניק ייפוי כוח לקטין שטרם מלאו לו 18 שנה.

המחיר להעברת בעלות לרכב

כדי לבצע העברת בעלות יש צורך לשלם אגרה, וזאת בהתאם לסוג הרכב. מתעניינים לגבי המחיר להעברת בעלות רכב? ובכן נכון לאפריל 2020 על רכב מנועי מכל סוג (למעט קטנוע ואופנוע) יש לשלם 219 ש”ח, על קטנוע ואופנוע יש לשלם 74 ש”ח, על רכב מנועי שמתייחס לרישיון סחר יש לשלם 37 ש”ח ועל רכב שאינו מנועי יש לשלם 74 ש”ח.

מה חשוב לבדוק בטרם העברת בעלות על רכב?

למרות שכבר רוצים למכור או לחלופין להחזיק ברכב חדש, יש לקחת את הזמן, במיוחד בכול הנוגע לבדיקות מקדימות, כאשר אחת מהבדיקות המהותיות נוגעת לבחינת שיעבוד הרכב. שנסביר? חשוב לדעת שלא ניתן לבצע העברת בעלות על רכב משועבד. כיצד בודקים זאת? באמצעות פנייה לרשם המשכונות או באמצעות פנייה למשרד הרישוי (האופציה הראשונה שבודקים), כאשר ראוי לדעת שאם נעזרים ברשם המשכונות צריך לשלם אגרה (המחיר זניח).

מהם המקרים בהם יש לבצע העברת בעלות רק במשרד הרישוי?

חשוב לדעת שקיימים מקרים מסוימים שבהם אפשר לבצע העברת בעלות אך ורק במשרד הרישוי. סקרנים? אלו המקרים המדוברים: נכה שיש לו פטור מתשלום אגרת רישוי, קטין, כשמדובר במונית או ברכב שהוא ירושה, כשמדובר ברכב תיור, סיור או ברכב מדברי, או כשמעבירים בעלות לדיפלומט.

לסיכום

סה”כ מדובר בהליך פשוט (כיום יותר מתמיד), קצר ולא יקר, אך גם בתהליך שמצריך התנהלות מסודרת ומודעת, אם כדי לקצר הליכים ואם כדי למנוע תקיעת מקל בגלגלים. אז כמה זה עולה, איפה, איך ומול מי פועלים אתם כבר יודעים, כך שעתה רק נותר למצוא את הרכב הבא – שיהיה בהצלחה!