036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך לבחור את הרכב הנכון להשכרה?

השכרת רכב היא פתרון מעולה ללא מעט אנשים ואף טומנת בחובה יתרונות רבים, בין אם מדובר בהשכרה לטווח ארוך או השכרה לטווח קצר. יחד עם זה, בכדי לבחור את הרכב הנכון יש להקדיש תשומת לב לכמה פרמטרים שונים:

מטרת ההשכרה

השכרת רכב יכולה להיעשות למטרות שונות, החל מטיולי שטח או טיולים עירוניים, מעברי דירה או אפילו השכרת רכבי יוקרה לאירועים, לכן הגדירו באופן מדויק את המטרה לשמה אתם זקוקים לרכב, כך תוכלו להיות ממוקדים בתהליך בחירתו. למשל, אם אתם מתכננים לטייל בשטח אבל אין ברשותכם רכב מתאים, סביר להניח שהשכרת ג’יפ תהיה פתרון נהדר עבורכם. אם אתם שוקלים לשכור רכב לחופשה משפחתית, העדיפו רכב בעל תא מטען גדול (עבור המזוודות) כמו גם מושבים מרווחים, על מנת שלא תסבלו מצפיפות במהלך הנסיעה. נוסף לכך, התחשבו בכמות הנוסעים, כך תוכלו לבחור את גודל הרכב האידיאלי ביותר בעבורכם, כך שאם הרכב עתיד לשמש כרכב הסעה לחתונה, סביר להניח שתעדיפו לשכור מיני-ואן.

לא משנה אם אתם עומדים לשכור רכב לטווח ארוך או בכלל מתעניינים בהשכרת רכב ליום, מאחר וסוג הרכב חייב להתאים למטרה שלכם. אגב, אל תשכחו לברר אם הרכב הרצוי בעל הילוכים ידניים או שמדובר ברכב אוטומטי.

תקציב

הגדרת תקציב הוא פרמטר לא פחות חשוב מהשאר, אך לצד זה חשוב לציין שבעת הגדרת התקציב, יש לברר את טווח המחירים הממוצע, זאת בכדי שתוכלו לאמוד את מחירי ההשכרה ולהגדיר תקציב ריאלי בהתאם. מלבד זאת, התקציב יסייע לכם להתמקד בסוגי רכבים בסכומים שמתאימים לכם, כך לא תיאלצו להתמודד עם הוצאות נוספות. כמו כן, בתהליך בחירת הרכב, קחו בחשבון שניתן לשכור רכב חסכוני בדלק – דבר שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף.

תוספות ייחודיות

אלמנט נוסף שיש להתחשב בו הוא הצורך בתוספות לרכב, כלומר, אם אתם מתכננים לנסוע עם ילדים קטנים שזקוקים לבוסטר, אם אתם זקוקים למכשירי ניווט, או שמא תעדיפו רכב בעל גגון להעברת ציוד – וודאו שהרכב שאתם עתידים לשכור עומד בקריטריונים הללו וישמש אתכם על הצד הטוב ביותר.

בחרנו את הרכב המתאים – מה עכשיו?

בררו מול חברת ההשכרה שהרכב אכן נמצא במלאי ודאגו לשריין אותו עבורכם מבעוד מועד. אל תמתינו לדקה ה-90, משום שאתם עלולים להסתכן בכך שהדגם הרצוי לא יהיה במלאי.

בדקו מראש היכן ממוקמת נקודת האיסוף וההחזרה של הרכב, בין אם זו השכרת רכב בירושלים או השכרת רכב בנתב”ג. כמו כן, כשאתם מגיעים לאסוף את הרכב השכור, וודאו שיש ברשותכם רישיון נהיגה בתוקף וכרטיס אשראי (רוב החברות דורשות השראת כרטיס אשראי לטובת פיקדון). בדקו את הרכב באופן המיטבי, אם אתם מבחינים בשריטות או נזקים, הסבו את תשומת לבם של נציגי החברה וצלמו אם יש צורך בכך. יתרה מזאת, וודאו שישנו ביטוח לרכב (ביטוח חובה וביטוח צד ג’), כמו גם את גובה ההשתתפות העצמית והקפידו לקרוא את חוזה ההשכרה בתשומת לב.

בתום תקופת ההשכרה, השיבו את הרכב במועד שנקבע ואל תשכחו למלא את מיכל הדלק, על מנת שלא יחייבו אתכם בתשלום נוסף.

 

השכרת רכב מסתמנת כפרקטית בלא מעט מקרים, אך בכדי לבחור את הרכב הנכון ביותר עבורכם, חשוב להתאים את סוג הרכב למטרת ההשכרה ולוודא שמלוא מאפייני הרכב מתאימים לכם ומשרתים אתכם באופן המיטבי. כמו כן, הגדירו מראש תקציב ריאלי ובררו אם הרכב הרצוי זמין עבורכם במועד הרלוונטי.